Zoeken

Noordlaan vanaf vandaag zone 50

We willen je het bericht, dat Aspharanx vandaag in onze mailbox dropte, niet onthouden… “Er was reeds een tijdje sprake dat de hele Noordlaan ‘zone 50’ zou worden en blijkbaar hebben ze dit gisteren toegepast. Wie nu op de Noordlaan rijdt, zal merken dat de borden van 70 km/uur weg zijn, ook het bord ter hoogte van het Q8 tankstation (50 km/uur – herhaling) is verdwenen. Wanneer men in de richting van Appels rijdt, is het eerste bord van 70 km/uur dat men tegenkomt datgene dat vlak voor de brug staat, net voorbij het bord dat het einde van de bebouwde kom aanduidt. Blijkbaar is de ‘zone 50’ vanaf zaterdag 1 september van kracht”.

Select 2022Select 2022

Meer nieuws

11 reacties

  1. Was me gistern wel effe verschieten, zo van huh waar zijn die borden naar toe… Er staat echter nog geen enkele officiële verklaring op de webstek van Dendermonde en de verslagen van schepencollege en gemeenteraad zijn niet recent genoeg. Het punt was reeds herhaaldelijk uitgesteld en het lijkt me dat het nu is toegepast. Of het nu definitief is, of om een proefopstelling gaat is niet geweten. Wachten geblazen op meer info in het verslag van het laatste schepencollege…

  2. Mechelse steenweg is andere koek, 50 is een goede snelheid voor het verkeer dat van de parkingskomt of er op moet, maar 50 is dan weer te traag voor al het doorgaand verkeer. Hoop alvast niet dat ze daar ook zone 50 van gaan maken. Ofwel moet men eerste rijstrook 50 nemen, tweede 70. Want heb het nu al meegemaakt dat wanneer iemand tegen 60 ofzo op het tweede rijdt en er rijdt op het eerste een vrachtwagen dat al het verkeer gedurende de ganse Mechelse steenweg samenblijft, met gevolg dat wanneer men op de juiste voorsorteerstrook moet staan het nogal chaotisch is. Nu kan je immers makkelijk tegen 70 het tragere verkeer voorbij gaan en dan netjes invoegen op de eerste rijstrook en daar blijven rijden richting Baasrode bv. Maar als je tgen 50 moet rijden, en de vrachtwagens rijden tegen 50 naast je…

  3. Vraag me af of deze maatregel echt nodig was. Je moet maar eens sneller dan 50 proberen rijden tijdens de spits of bij het afgaan van de schoolbel. Het drukke verkeer laat dit zoiezo niet toe. Door deze maatregel wordt het ’s avonds en bij niet druk verkeer veel voordeliger van door het stadcentrum te rijden om de andere kant van de stad te bereiken. Is dit dan wat men wil?

  4. Wat gaat er nog allemaal veranderen in het Dendermondse? Het is nu al niet meer te volgen. Zelf ben ik al 2-maal geflitst, één keer à 52 km/u. wat me 50 euro kostte. Een tweede maal aan 53, wat samen 100 euro maakt waar ik papier en andere noodzakelijke benodigdheden kan voor kopen om mijn zo broodnodige schrijverij te betalen. Als je dan telkens met je eigen ogen ziet dat de één of andere zot met zijn kar voorbijschiet aan 80 en meer (meestal een zaterdag- of zondagavond) dan vraag je je toch af waar al dat blauw blijft dat de pakkans moet verstevigen, want alles is blijkbaar toegelaten op die Mechelsesteenweg of noordlaan als je maar niet juist in het vizier van de flitspaal zit. Flitspaal! Mijn oor ja! Weet je wat het is, ik begin meer en meer te geloven aan het feit dat de wet gewoonweg gemaakt is om de échte crimineel een schouderklopje te geven en te zeggen: ‘doe zo voort man, ge zijt goed bezig’.
    Waar het bv. in onze teergeliefde stad ook razend gevaarlijk is, is het kruispunt ter hoogte van meubelzaak De Man (Hoogveld). Zou het alstublieft niet wenselijk en dringend!!! zijn dat daar lichten komen zodat er zich, zoals nu, tijdens de spitsuren niet zulke chaotische toestanden meer zouden voordoen. En nog maar te zwijgen van de Kroonveldlaan, met zijn legendarische 50/km per uur. Gekker kan niet! Soms vraag ik me af of het allemaal niet een beetje gewild is om de mensen te frustreren en ze geld uit hun zakken te jagen, daar waar de echte boosdoener ongemoeid blijft.
    Begrijpe wie begrijpe kan! Het rechte eind is nog lang niet gelegd, alsook de oplossing niet. Dit en nog vele andere manklopende zaken zijn toegelaten. Men doet maar, dan is men van de rest vanaf! Mensen bijvoorbeeld, die gedurende jaren een eigendom bewonen op een lapje grond dat ze naarstig sparen en vaak zuur en hard werken hebben verdiend, hiervan verjagen voor de uitbreiding van een industrieterrein, dat is ook toegelaten! De overheid moest zich schamen en zich met hoogrode kaken een putje graven, er in kruipen en er nooit meer uit komen om dit lamentabel beleid.

  5. Plaatsen waar 70 km/h een normale snelheid is, worden aangepast. Als ik van mijn werk kom, rijd ik dagelijks langs de Breestraat in Sint-Gillis. Al eens gekeken hoe snel je daar mag? 70 km/h! En laat er dan nog eens midden in die straat een voorrang van rechts zijn. Ik heb een huis in de Ommegancklaan. Op de volledige Kroonveldlaan mag slechts 50 km/h gereden worden en alle straten komende vanuit de wijk “Het Keur” zijn straten met voorrang van rechts. Probeer eens om, komende uit de wijk, je voorrang te nemen… Mij is het alleszins nog nooit gelukt. Waarom worden er steeds problemen opgelost die geen problemen vormen en blijven andere absurditeiten bestaan? Ik stel me voor dat de mannen (of vrouwen) die dergelijke beslissingen nemen zich enorm moeten verheugen als ze na het weekend terug gaan werken. Zo van: “Welke zottigheid gaan we vandaag nog eens uithalen? Misschien heel te Mechelse Steenweg aan 50 km/h zetten? Hé, mannen, wat denkt ge?” En gelachen dat ze hebben die dag op kantoor, de buikspieren doen er nog een beetje zeer van…

  6. @ Steven, de flitspaal aan de donckstraat is één ding, daar sta je niet zo lang aan de lichten en rijd je al een tijdje 50. Die aan de Mechelse Poort 😉 Dat is andere koek want je mag nu pas 70 ne keer over het kruispunt, dus mag je maar tegen 50 over dat kruispunt gaan. En ik denk dat der daar, zeker in het begin, veel gaan worden gepakt.

  7. als jullie dan toch zoveel willen veranderen, waarom komen jullie dan niet op bij de volgende verkiezingen en doe er dan wat aan.
    Overigens, als je 50 mag en je rijd 51 of 53 ( wat in werkelijkheid op je snelheidsmeter dan nog meer is) dan moet je niet klagen dat je een boete hebt, je hebt het zelf gezocht. Hou je aan de snelheid en je hebt geen boete, zo simpel is dat.

  8. Inderdaad, snelheidsmeter geeft extra snelheid weer dan je in werkelijkheid rijdt, plus hanteren de politiediensten nog eens 6km/u als marge, dan moet je al bijna 60 rijden om te worden geflitst tegen bv. 52 ofzo, hangt natuurlijk af van het model.

    Nu ja, het is belachelijk op de Noordlaan, rij er dagelijks tegen 40 à 50 door in’t spitsuur, je kan toch niet sneller. En dan als er dan minder verkeer is zoals ’s avonds en ’s nachts moet je je ook aan die 50 houden. Ochja, veel kunnen we er niet aan veranderen.

    ps. Sinds gisteren staan er eindelijk opvallende borden die wijzen op een veranderde verkeerssituatie en dat je er maar 50 mag rijden. Werd wel eens tijd ook, want wie het bericht hier niet las, en niet op de borden lette reed nog 70. En had al meegemaakt dat er iemand in mijn gat kwam hangen om me op te jagen, die dacht wellicht bij zichzelf “wat zit die hier tegen 50 te kruipen” :p

Geef een reactie