De Ros Beiaardommegang 2020 heeft sinds vanavond een officieel campagnelogo! “Het kleurrijke beeld siert de gevel van het stadhuis en vormt de aftrap van een heuse stickeractie met fotowedstrijd”, aldus het Ros Beiaardcomité. De Ros Beiaardommegang vindt plaats op 24 mei 2020.
Frisse en jeugdige kleuren
“Het nieuw logo is kleurrijk en veelzijdig. Het is als het ware een weerspiegeling van de Dendermondenaren: zeer divers, maar verenigd in hun liefde voor het Ros”, meldt het comité in een mededeling vanavond. “De kleuren zijn fris en jeugdig en passen bij de aanpak van het Ros Beiaardcomité om steeds op zoek te gaan naar innovatieve manieren om het bekendste Ros van het land in de schijnwerpers te plaatsen.”
“De lokale verankering van de eeuwenoude Ros Beiaardtraditie zit vervat in het nieuwe beeld. Het eigentijdse logo werd immers ontworpen door de 40-jarige streekgenoot Ivan Van Hooste. Na zijn Humaniora in het Heilige Maagdcollege van Dendermonde begon hij een carrière als grafisch vormgever in tal van gerenommeerde Dendermondse bedrijven. Door zijn passie voor de grafische wereld is hij gestart als jong zelfstandige.”
Stickeractie
Aan de lancering van het logo wordt een stickeractie gekoppeld.
“Om de lancering van haar nieuwe logo te vieren en het meteen bekendheid te geven bij de vele Ros Beiaardfans, start het Ros Beiaardcomité ook met de verkoop van een reeks nieuwe stickers. Wie een sticker koopt, wordt uitgedaagd om zijn of haar mooiste kiekjes van de sticker te delen op Instagram onder de hashtag #RosBeiaard2020. Een jury beoordeelt de ingezonden foto’s op originaliteit en toon. Maandelijks wordt de populairste Instagramfoto met een prijs beloond.”
De stickers zijn op woensdag 29 en donderdag 30 augustus in primeur te koop in het onthaalkantoor van Toerisme Dendermonde op de Grote Markt en dan permanent vanaf zaterdag 1 september 2018 (tijdens de reguliere openingsuren). Voor vijf euro koop je één grote sticker (18 x 24 cm) of een pakket van drie kleinere (8 x 11 cm).