Dendermonde – De slotsessie van het tiende vormings- en begeleidingsprogramma voor de detailhandel van Erov wordt op woensdag 7 december in zaal Steenpoort ingeleid Martine Van Hauwermeiren, schepen van middenstand.
Het thema van deze sessie is het belang van zintuigen in de detailhandel. “We denken daarbij in de eerste plaats aan de ogen. Maar weet u dat ook de reukzin een niet te misvatten rol speelt? Een aangename geur speelt dezelfde rol als het interieur: van het winkelen een echte beleving maken. Maak kennis met de mogelijkheden die geurmarketing kan bieden”, aldus Bernard Strosse van Syntra Midden-Vlaanderen.. Het belang van geuren in de detailhandel wordt tijdens de sessie ‘Een neus voor zaken’ uit de doeken gedaan door gastspreker Patrick Castelain, zaakvoerder van Scents en geurmarketeer. Hij stelt de principes van geurmarketing voor.
Inschrijven voor deze sessie is nodig en kan via www.erov.be (rubriek vorming). Meer informatie: Emly Windels, bedrijfskundig consulent distributie en detailhandel, op het nummer 09 267 86 29.
Eén reactie
Leuk dat men het in de detailhandel ook erkent: de invloed van geur op ons koopgedrag. Denk maar aan een goed draaiend frituurtje op het plein. Je wil gauw iets open om wat te eten, en voor je het weet heb je een hele bestelling gedaan. De parfumerie die met haar geurtjes iedereen verwelkomt als je de detailhandel binnenstapt, en zo uw koopzin aanspreekt.